Συζήτηση για τον τουρισμό παρουσία του Π. Γερουλάνου
Από την Κρήτη ξεκινάει, πιλοτικά, η θέσπιση του «ελληνικού πρωινού», το οποίο θα προσφέρεται στον μπουφέ των ξενοδοχειακών μονάδων, αρχικά, του νησιού και κατόπιν όλης της Ελλάδας, στο πλαίσιο και του μνημονίου συνεργασίας που θα υπογραφεί με το Πανελλήνιο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο, όπως ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης.
Αυτό προέκυψε, σήμερα, από τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Ηρακλείου, υπό τον Υπουργό Πολιτισμού, Παύλο Γερουλάνο.
Με αφορμή την ίδρυση παραρτήματος του Πανελλήνιου Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου στο Ηράκλειο, παρών ήταν και ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Γιώργος Τσακίρης, προκειμένου να υποστηρίξει την προσπάθεια αποκέντρωσης και τον καλύτερο συντονισμό των ενεργειών για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος του τουρισμού.
Βήματα για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος
Στην κατάσταση του τομέα του τουρισμού στην Ελλάδα αναφέρθηκε σε δηλώσεις του ο υπουργός, Παύλος Γερουλάνος. «Το κρίσιμο ερώτημα είναι ποια Κρήτη θέλουμε» είπε ο υπουργός, ενώ απαρίθμησε μία σειρά μέτρων που δώσουν ώθηση στον τουρισμό, δε θα αποτελέσουν όμως από μόνα τους τη λύση, όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο Υπουργός.
«Η μείωση του φπα, η άρση του καμποτάζ, η απλοποίηση των διαδικασιών για την έκδοση βίζας για κάποιες χώρες, όπως η Ρωσία, η ενεργοποίηση του ΕΣΠΑ για τον τουρισμό, είναι σημαντικά βήματα, αλλά όχι η λύση, όπως δεν είναι λύση να περιμένουμε τουρισμό που επρόκειτο να κατευθυνθεί σε χώρες, όπου τώρα επικρατεί αναταραχή» - ανέφερε ο Παύλος Γερουλάνος.
Κανένα αστέρι σε 110 από τους αρχαιολογικούς μας χώρους - Αναβάθμιση για την Κνωσό
«Είναι θέμα ταυτότητας αλλά και ποιότητας. Το ζητούμενο δεν είναι ποιοί είμαστε, αλλά τί επιλέγουμε να αναδείξουμε»- είπε ο Π. Γερουλάνος, ενώ αναφερόμενος στο «ελληνικό τραπέζι» έδωσε το μήνυμα της «ολότητας» κι όχι της αποσπασματικής προβολής προϊόντων. «Στόχος δεν είναι να αναδείξουμε ένα προς ένα τα προϊόντα, αλλά τί είναι το ελληνικό τραπέζι, τη ζεστασιά, την απλότητα, τη φιλοξενία, τη φροντίδα» - τόνισε χαρακτηριστικά, ενώ, τέλος, αναφερόμενος στους αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας.
Όπως γνωστοποίησε, ξεκίνησε μια καταγραφή των αρχαιολογικών χώρων και υπηρεσιών και διαπιστώθηκε ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες στους 110 από τους συνολικά 174 αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας δεν εντάσσονται ούτε στην κατώτερη κατηγορία ποιότητας. Σοκαριστικό μάλιστα είναι το στοιχείο ότι η Κρήτη δεν κατέχει κανένα αστέρι, στους αρχαιολογικούς χώρους. Η διαπίστωση αυτή, οδήγησε το Υπουργείο στην εξεύρεση του ποσού των 20 εκ. μέσω του ΕΣΠΑ και του ΟΠΑΠ, ποσό που θα διατεθεί για την αναβάθμιση 10 ελληνικών προορισμούς στην κατηγορία Α1 - μεταξύ αυτών και της Κνωσού.
Στροφή στη διαδικτυακή διαφήμιση
Ο Υπουργός Πολιτισμού εξήγησε ότι αυτή τη στιγμή, η Ελλάδα έχει τουρισμό που προέρχεται κυρίως από δύο χώρες, ενώ η τουριστική κίνηση δε διαρκεί περισσότερο από τέσσερις μήνες. «Πρέπει να αλλάξει ο τρόπος που σκεφτόμαστε» - είπε χαρακτηριστικά, ενώ απαντώντας στα σενάρια περί μείωσης των κονδυλίων για τη διαφήμιση της Ελλάδας στο εξωτερικό, τα διέψευσε κατηγορηματικά, λέγοντας μάλιστα ότι έχουμε εξοφλήσει ένα τεράστιο ποσό από τα οφειλόμενα στα ΜΜΕ του εξωτερικού, ενώ η χώρα θα συνεχίσει τις διαφημιστικές καμπάνιες, αυξάνοντας το διαθέσιμο ποσό.
Ο ίδιος δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη διεισδυτικότητα της διαδικτυακής διαφήμισης, εξηγώντας ότι πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τί διαφήμιση θέλουμε, καθώς διαφήμιση στο BBC ή CNN αποδίδει ελάχιστα σε σχέση με τη διαφήμιση στο διαδίκτυο, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία, μέσω του Ίντερνετ, αποκτά κανείς «επαφή» με το 42% των ταξιδιωτών, οι οποίοι «κλείνουν» τις διακοπές τους, ηλεκτρονικά.
Αυτό προέκυψε, σήμερα, από τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Ηρακλείου, υπό τον Υπουργό Πολιτισμού, Παύλο Γερουλάνο.
Με αφορμή την ίδρυση παραρτήματος του Πανελλήνιου Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου στο Ηράκλειο, παρών ήταν και ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Γιώργος Τσακίρης, προκειμένου να υποστηρίξει την προσπάθεια αποκέντρωσης και τον καλύτερο συντονισμό των ενεργειών για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος του τουρισμού.
Βήματα για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος
Στην κατάσταση του τομέα του τουρισμού στην Ελλάδα αναφέρθηκε σε δηλώσεις του ο υπουργός, Παύλος Γερουλάνος. «Το κρίσιμο ερώτημα είναι ποια Κρήτη θέλουμε» είπε ο υπουργός, ενώ απαρίθμησε μία σειρά μέτρων που δώσουν ώθηση στον τουρισμό, δε θα αποτελέσουν όμως από μόνα τους τη λύση, όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο Υπουργός.
«Η μείωση του φπα, η άρση του καμποτάζ, η απλοποίηση των διαδικασιών για την έκδοση βίζας για κάποιες χώρες, όπως η Ρωσία, η ενεργοποίηση του ΕΣΠΑ για τον τουρισμό, είναι σημαντικά βήματα, αλλά όχι η λύση, όπως δεν είναι λύση να περιμένουμε τουρισμό που επρόκειτο να κατευθυνθεί σε χώρες, όπου τώρα επικρατεί αναταραχή» - ανέφερε ο Παύλος Γερουλάνος.
Κανένα αστέρι σε 110 από τους αρχαιολογικούς μας χώρους - Αναβάθμιση για την Κνωσό
«Είναι θέμα ταυτότητας αλλά και ποιότητας. Το ζητούμενο δεν είναι ποιοί είμαστε, αλλά τί επιλέγουμε να αναδείξουμε»- είπε ο Π. Γερουλάνος, ενώ αναφερόμενος στο «ελληνικό τραπέζι» έδωσε το μήνυμα της «ολότητας» κι όχι της αποσπασματικής προβολής προϊόντων. «Στόχος δεν είναι να αναδείξουμε ένα προς ένα τα προϊόντα, αλλά τί είναι το ελληνικό τραπέζι, τη ζεστασιά, την απλότητα, τη φιλοξενία, τη φροντίδα» - τόνισε χαρακτηριστικά, ενώ, τέλος, αναφερόμενος στους αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας.
Όπως γνωστοποίησε, ξεκίνησε μια καταγραφή των αρχαιολογικών χώρων και υπηρεσιών και διαπιστώθηκε ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες στους 110 από τους συνολικά 174 αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας δεν εντάσσονται ούτε στην κατώτερη κατηγορία ποιότητας. Σοκαριστικό μάλιστα είναι το στοιχείο ότι η Κρήτη δεν κατέχει κανένα αστέρι, στους αρχαιολογικούς χώρους. Η διαπίστωση αυτή, οδήγησε το Υπουργείο στην εξεύρεση του ποσού των 20 εκ. μέσω του ΕΣΠΑ και του ΟΠΑΠ, ποσό που θα διατεθεί για την αναβάθμιση 10 ελληνικών προορισμούς στην κατηγορία Α1 - μεταξύ αυτών και της Κνωσού.
Στροφή στη διαδικτυακή διαφήμιση
Ο Υπουργός Πολιτισμού εξήγησε ότι αυτή τη στιγμή, η Ελλάδα έχει τουρισμό που προέρχεται κυρίως από δύο χώρες, ενώ η τουριστική κίνηση δε διαρκεί περισσότερο από τέσσερις μήνες. «Πρέπει να αλλάξει ο τρόπος που σκεφτόμαστε» - είπε χαρακτηριστικά, ενώ απαντώντας στα σενάρια περί μείωσης των κονδυλίων για τη διαφήμιση της Ελλάδας στο εξωτερικό, τα διέψευσε κατηγορηματικά, λέγοντας μάλιστα ότι έχουμε εξοφλήσει ένα τεράστιο ποσό από τα οφειλόμενα στα ΜΜΕ του εξωτερικού, ενώ η χώρα θα συνεχίσει τις διαφημιστικές καμπάνιες, αυξάνοντας το διαθέσιμο ποσό.
Ο ίδιος δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη διεισδυτικότητα της διαδικτυακής διαφήμισης, εξηγώντας ότι πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τί διαφήμιση θέλουμε, καθώς διαφήμιση στο BBC ή CNN αποδίδει ελάχιστα σε σχέση με τη διαφήμιση στο διαδίκτυο, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία, μέσω του Ίντερνετ, αποκτά κανείς «επαφή» με το 42% των ταξιδιωτών, οι οποίοι «κλείνουν» τις διακοπές τους, ηλεκτρονικά.
0 σχόλια