«Θέλουμε ο κόσμος να γνωρίσει τις καμπύλες και την ομορφιά της». Με αυτή την πρόσκληση-πρόκληση τα μέλη του Vespa Club του Βόλου καλούν το κοινό σε μια πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση που εγκαινιάζεται σήμερα στο Πολιτιστικό Κέντρο Νέας Ιωνίας Μαγνησίας.
Η βέσπα θεωρείται γέννημα-θρέμμα της Ιταλίας κι είναι συνυφασμένη με την ιταλική «ντόλτσε βίτα»
Εκτός από τα πασίγνωστα δίτροχα θα παρουσιαστούν επίσης φωτογραφίες και αφίσες με αναφορές στην επιρροή της βέσπας στον κινηματογράφο, στη μόδα, στη μουσική, στο life style και στην τέχνη.
«Καταφέραμε να συγκεντρώσουμε 40 βέσπες από όλη τη χώρα, κάποιες από τις οποίες χρονολογούνται στις αρχές της δεκαετίας του 1950 και θεωρούνται συλλεκτικές.
Πιστεύουμε ότι θα ενθουσιάσουν τους επισκέπτες της έκθεσης, ενώ μεγαλύτερο όφελος για μας θα είναι αν βρεθούν 2-3 άτομα που θα βρουν στις αποθήκες των παππούδων τους παλιές βέσπες και θελήσουν να τις ανακατασκευάσουν», δήλωσε στο «Εθνος» ο Δημήτρης Τσιάνος από το Vespa Club του Βόλου.
Σε ειδικούς χώρους θα προβάλλονται βίντεο από ελληνικές και διεθνείς συναντήσεις μελών Vespa Club και αποσπάσματα από κινηματογραφικές ταινίες στις οποίες η παρουσία της βέσπας ήταν εμφανής, όπως το φιλμ «Διακοπές στη Ρώμη», όπου ο Γκρέγκορι Πεκ και η Οντρεϊ Χέρμπορν έκαναν μια μεγάλη βόλτα στη Ρώμη πάνω σε μια βέσπα.
Εχουμε μια δική μας οπτική και μια δική μας άποψη για να γνωρίσουμε τη βέσπα στο κοινό. Αντιμετωπίζουμε τα εκθέματα περισσότερο ως αντικείμενα καθημερινής χρήσης παρά ως μουσειακά είδη. Θέλουμε να δείξουμε ότι η βέσπα είναι κομμάτι της καθημερινότητάς μας κι όχι της ιστορίας του δίτροχου ως γενική και αφηρημένη έννοια», δήλωσε ο κ. Τσιάνος.
Ειδική ενότητα στην έκθεση θα υπάρχει για τη θρυλική λαμπρέτα, που μοιάζει πάρα πολύ με τη βέσπα, έτσι ώστε ο επισκέπτης να έχει μια γενική εικόνα για την ιστορία του σκούτερ από την έμπνευση του μηχανικού αεροναυπηγικής στρατηγού Ντ Ασάνιο, το 1946, μέχρι σήμερα.
Η βέσπα θεωρείται γέννημα-θρέμμα της Ιταλίας κι είναι συνυφασμένη με την ιταλική «ντόλτσε βίτα».
Ευρεσιτεχνία
Η ευρεσιτεχνία της κατατέθηκε τον Φεβρουάριο του 1946 στη Φλωρεντία από τον Ενρίκο Πιάτζιο, διευθύνοντα σύμβουλο των ομώνυμων εργοστασίων κατασκευής αεροσκαφών. Την ίδια χρονιά πουλήθηκαν 2.000 κομμάτια, το 1950 πάνω από 60.000 κομμάτια και το 1953 κοντά στις 500.000 δίτροχα.
Σήμερα, η βέσπα μετρά σχεδόν 140 μοντέλα και το 40% της συνολικής παραγωγής της εξακολουθεί να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Πιάτζιο στη Βόρεια Ιταλία.
Το 2006 η βέσπα έγινε 60 χρόνων και στη Γενεύη διοργανώθηκε μια μεγάλη δημοπρασία με σπάνια κομμάτια του είδους που πουλήθηκαν σε πολύ υψηλές τιμές. Είναι χαρακτηριστικό πως μια βέσπα GS150 της δεκαετίας του 1950 σε λαχανί χρώμα επισκευασμένη από συλλέκτη πουλήθηκε στην τιμή των 6.500 ευρώ.
[Πηγή]
0 σχόλια