Μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις, όπως λένε. Έτσι, σε μια προσπάθεια να διαφοροποιηθεί και να προσφέρει κάτι παραπάνω από την μεγάλη ανταγωνίστρια Google, η Microsoft πρόσθεσε ένα ξεχωριστό χαρακτηριστικό, την οπτική αναζήτηση, στη νέα μηχανή αναζήτησης Bing.com, που δημιούργησε πριν τρεις μήνες.
Η νέα δυνατότητα επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν αναζητήσεις στο διαδίκτυο όχι πια μόνο με λέξεις αλλά και με εικόνες.
Η οπτική αναζήτηση θα επικεντρωθεί αρχικά σε 50 κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών, που ομαδοποιούνται σε τέσσερις κύριους τομείς (ταξίδια, υγεία, αναψυχή και ψώνια), εκεί όπου υπάρχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για αναζητήσεις και παράλληλα πολλά δυνητικά διαφημιστικά έσοδα, σύμφωνα με το BBC και τα ξένα πρακτορεία.
«Ο κόσμος της αναζήτησης πρόκειται να αλλάξει», δήλωσε με αυτοπεποίθηση ο αντιπρόεδρος της Microsoft Γιουσούφ Μεχντί. Σύμφωνα με την Microsoft, η οπτική αναζήτηση μέσω Bing είναι ταχύτερη κατά 20% από την παραδοσιακή αναζήτηση εικόνων μέσω λέξεων, που προσφέρουν η Google και οι άλλες μηχανές αναζήτησης.
Προς το παρόν η εταιρία παρουσίασε την πιλοτική (beta) έκδοση της οπτικής αναζήτησης, στο πλαίσιο της συνδιάσκεψης TechCrunch στο Σαν Φρανσίσκο.
Η οπτική αναζήτηση της Bing πρακτικά σημαίνει ότι ορισμένα αποτελέσματα αναζητήσεων δεν εμφανίζονται σε μια σελίδα με συνδέσμους (links) σε άλλες σελίδες, αλλά σαν «γκαλερί» εικόνων, τις οποίες στη συνέχεια ο χρήστης μπορεί να ψάχνει σε μεγαλύτερο βάθος.
Η όλη εμπειρία σκοπίμως θυμίζει το κάπως παλιομοδίτικο ψάξιμο σε έναν μεγάλο online κατάλογο. Για παράδειγμα, η αναζήτηση για ψηφιακές κάμερες ή βιβλία δεν φέρνει στον χρήστη μια σελίδα με συνδέσμους υπό μορφή κειμένων, αλλά μια γκαλερί μικρών εικόνων προϊόντων, οι οποίες σε επόμενη φάση μπορούν να ταξινομηθούν κατά κατασκευαστή, κατηγορία τιμής κλπ. Αν ο χρήστης κρατήσει το ποντίκι του πάνω από μια εικόνα, παίρνει πληροφορίες για το συγκεκριμένο προϊόν.
Το πρόγραμμα οπτικής αναζήτησης βασίστηκε στην τεχνολογία Silverlight της Microsoft και θα μπορεί να βρεθεί στη διεύθυνση www.bing.com/visualsearch.
0 σχόλια